semiadder pozycjonowanie

Marketing internetowy – nie taki straszny, jak go malują

Zaistnienie firmy w sieci to sprawdzony sposób na zyskanie nowego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez nas usługami czy produktami. Istnieje mnóstwo narzędzi, tych darmowych i tych płatnych, które mają ułatwić pierwsze kroki stawiane w internetowym biznesie i rozwiać tajemniczość pozycjonowania stron i technik SEO. Jeżeli nie mamy do tego ani głowy, ani czasu, warto skorzystać z profesjonalnych usług agencji SEO.

SEO – co to jest?

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę. Brzmi strasznie, ale często polega na wprowadzeniu drobnych ulepszeń witryny, które skutkują zwiększeniem jej widoczności w sieci. Pozycjonowanie stron ma za zadanie wywalczenie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek takich jak Google czy Bing.

Algorytmy Google są bezlitosne i biorą pod uwagę szereg elementów. Najważniejsze z nich to:

  • unikalna treść,
  • ilość i jakość linków,
  • wychodzenie naprzeciw użytkownikom.

Unikalna treść to jeden z największych atrybutów pozycjonowania stron www. Algorytm Panda, zajmujący się badaniem treści, zwraca uwagę przede wszystkim na jej oryginalność i walczy z plagiatami wewnętrznymi (powielanie treści w zakresie strony), jak i zewnętrznymi. Ocenie podlega również ilość, jakość i naturalność tekstu.

seograf pozycjonowanie

Algorytm Pingwin jest pogromcą serwisów do wymiany linków. Bada ilość i jakość odnośników do strony. W ten sposób promuje strony z merytoryczną, wartościową treścią.

Na łatwość wyszukiwania informacji wpływa Koliber. Fizycznie algorytm ten przejawia się szybkimi odpowiedziami w wyszukiwarce Google, które pojawiają się nad listą stron. Zwraca też uwagę na lokalność wyszukiwania i razem z algorytmem Gołąb dba o to, żeby mieszkaniec Sopotu, wpisując frazę "cukiernia", dostał wyniki ze swojej okolicy, a nie z Wrocławia.

Dodatkowe czynniki brane pod uwagę to również bezpieczeństwo, łatwość nawigacji i szybkość strony. Pozycjonowanie stron nie może skupiać się więc tylko na jednym aspekcie. Jest to kombinacja działań, która musi sprostać wymaganiom każdego algorytmu, a dobry wynik każdego z nich to lepsza pozycja witryny.

Agencja SEO – czym się zajmuje?

Profesjonalne agencje SEO np. Media Click Pozycjonowanie Wrocław to przede wszystkim ogromna pomoc dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w marketingu internetowym. Wachlarz ich usług jest niezwykle szeroki – zaczynając od diagnostyki rynku, zidentyfikowania słabych i mocnych stron witryny, przez rozpisanie odpowiedniej strategii i dbanie o content marketing.

Agencja SEO zatroszczy się o zwiększenie widoczności w internecie, często dostosowując ofertę indywidualnie do potrzeb klienta i jego witryny. Pozycjonowanie stron to trzon działań agencji, ale by przyniósł oczekiwane efekty w odpowiednim czasie, trzeba przeprowadzić kompleksową diagnostykę – audyt SEO. Jest to swoista analiza SWOT danej witryny, która pokazuje, nad czym szczególnie trzeba popracować.

Wieloetapowa praca agencji SEO skutkować będzie zwiększeniem ruchu na stronie, a to z kolei wiąże się ze wzrastającą liczbą potencjalnych klientów. Odpowiedni content marketing, czyli treści dopasowane do odbiorcy i stosujące język korzyści sprawią, że zamieni się on w klienta faktycznego, który odpowiednio zadbany, będzie wracał na naszą stronę i polecał ją swoim znajomym.